Voimat alkaa palata



Kyllä se tiistainen ulkoilulenkki ja kaupungilla käynti taas veti uuvuksiin. Kahteen päivään en taas muuhun kyennyt kuin juuri ja juuri raahautua tyttären kanssa käymään siellä Intersportissa ja ruokakaupassa. Muu aika meni sängynpohjalla, ja kivut oli kauheat. On se kurja, kun heti jos vähänkin tekee jotain sen kunniaksi, että on parempi olo, tulee parin päivän kipu ja uupumus. Vähän sama kun ryyppyillan jälkeen tulee krapula, tälle mäsäläiselle tulee lenkkeilypäivän jälkeen jäätävän kovat mäsäoireet. Tänään, lepopäivän numero kaksi kääntyessä iltaan, alkaa olo taas tuntua hieman voimallisemmalta. 

Vaaka näytti, että paino on pudonnut kaksi kiloa kahden viikon takaisesta, heti kortisonihoidon päätteeksi tehdystä punnituksesta on pudotusta nyt 5 kiloa. Mutta se kortisoni toi sen 3 kiloa ylimääräistä. En ole tarkoituksella painoa pudottanut, mutta olen syönyt säännöllisemmin, ja pienempiä annoksia, jottei paino pääse nousemaan. Enhän ole paljon pystynyt liikkumaan, joten ruuan määrää on pakko pienentää.

Koska paino oli pudonnut, ja koin olevani taas suht hyvissä voimissa, ajattelin että voin syödä vaikka tuhdimmankin iltapalan. Miestäkään en ole ehtinyt nähdä, kun olen nukkunut silloin, kun hän on ollut kotona. Niinpä otin auton alleni, ja ajelin hänen työpaikalleen hakemaan ruokaa. Maukkaan annoksen hän minulle iltapalaksi teki, ja ehdittiin sentään pari sanaa vaihtaa. Itseasiassa nyt muistui mieleen, että olenpas kotonakin nähnyt miestä, sillä hän tuli viime yönä töistä tullessaan halaamaan ja kysymään vointiani, koska olin pyytänyt niin tekemään, kun olo oli nukkumaan mennessä todella paha. Ja yllätyksenä hän kävi myös tänään töihin lähtiessään puoli viiden maissa iltapäivällä kysymässä vointia. Liekö käynyt tarkastamassa, olenko hengissä, sillä en ollut poistunut vielä siihen aikaan makuuhuoneestani koko päivänä muuta kuin käymään vessassa ja syömässä aamupalan. Aamupala-aikaan mies tietysti puolestaan nukkui, joten ei voinut tietää, että olin ollut hereilläkin.

Sain tänään vihdoinkin ne isoja ongelmia valmistusprosessissa tuottaneet villasukat valmiiksi. Voisinkin antaa ne samantien miehelle käyttöön. Saatan hyvinkin olla hereillä vielä aamuyöstä, kun hän tulee töistä kotiin. Voidaan käydä yösaunassa. Tämän sairauden myötä on tullut enemmän yhteistä aikaa siitä syystä, että minä en vaivoiltani kykene nukkumaan öisin kuin sen pari tuntia. Mies taas puolestaan tulee yöllä töistä kotiin. Eikä suoraan työvuorosta nukkumaan meno häneltä onnistu, vaan silloin yleensä sauna-aika tai harrastusten parissa väkertämistä. Niinpä siinä ollaan työviikon aikanakin jonkun aikaa yhtä aikaa kotona hereillä, eikä vain pelkkinä vapaapäivinä kuten ennen. Nykyään olen melkein aina päiväunilla, kun hän herää iltapäivällä ja lähtee töihin. Terveenä ollessani minä taas olin päivällä töissä.


Kommentit