Kelan päätös tuli!


Nyt oli ilmestynyt Kelan päätös siitä, että minulla on oikeus lääkkeiden korvaukseen. Soitin MS-hoitajalle. Kertoi, että lääkäri on paikalla maanantaina, eli sitten saan reseptin ja ilmeisesti jotain tulehdusarvoja pitää vielä testata. Mutta pian pääsen sitten tilaamaan apteekkiin näitä lääkkeitäni, ja sitten, toivotaan toivotaan, että ei tule pahoja sivuvaikutuksia, ja että pian auttaisivat minua välttämään uudet pahenemisvaiheet. Ja lisäksi toivotaan, että saan vielä kroppani (ja pääni) kuntoutumaan niin, että toimintakyky edes jossain määrin petraantuisi.

Sain ohjeen nostaa Triptylin määrän 30 mg:aan entisen 20 mg:n sijasta, koska ne kivut ja pissaamisvaivat ovat palanneet minua vaivaamaan. Peukut pystyyn, että hermosärky helpottaa, ja pääsen nukkumaan yöni paremmin. Edelleen olen mennyt maksimissaan kolmen tunnin yöunilla ja sitten siihen päälle iltapäivä/alkuiltaunilla, viime lauantaiaamusta lähtien. Luonnollisesti olen ollut kipuineni myös ihan uuvuksissa koko ajan. Voimat eivät ole riittäneet juuri mihinkään. Myös liikkuminen on ollut todella hankalaa, mutta eilen sentään oli jo parempi. Pystyin ajamaan autolla käymään tyttären kanssa ruokakaupassa ja kahvittelemassa. Kotona sain imuroitua sekä ala- että yläkerran, kun viime aikoina olen yleensä joutunut menemään huone - pari kerrallaan. Tänään ajattelin käydä lenkillä. Katsotaanpa, mikä on päivän vauhti!


Kommentit